NFKI PÁLYÁZATI HÍREK

    Konvencionális hajtású kishaszonjárművek

    Konvencionális hajtású kishaszonjárművek Konvencionális hajtású kishaszonjárművek

 

Projekt adatai


Konzorciumvezető: DUNA AUTÓ Kereskedelmi és Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság

Konzorciumi partner: Óbudai Egyetem (Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kara és a Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kara), TRIGON Electronica Fejlesztő és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Projekt azonosítószáma: 2019-1.1.1-PIACI-KFI-2019-00303

Projekt címe: Konvencionális hajtású kishaszonjárművek számára pótlólagosan is beépíthető vonóerőösszegző hibrid hajtási rendszer kutatás-fejlesztése, a mintarendszer megtervezése, laboratóriumi és valós üzemi tesztek első szakaszának megvalósítása.

Megítélt támogatás: 1.589.861.870 Ft

A konzorciumvezető támogatási összege: 678.688.760 Ft

Óbudai Egyetem támogatási összege: 203.040.000 Ft

TRIGON Electronica Fejlesztő és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság támogatási összege: 93.433.320 Ft

Támogatás mértéke: 61,34%

Megvalósítás időtartama: 2020.01.01.- 2023.12.31.

Projekt rövid összefoglalója

A projekt a járműközlekedés azon globális problémájára kíván alkalmazható alternatívát létrehozni, amely szerint a belsőégésű motoros, fosszilis energiát használó járműhajtás által okozott ökológiai lábnyomot csökkenteni szükséges. A megoldás legyen költséghatékony, az “E-hajtóegység” sorozatban gyártható és szakműhelyben utólag is beépíthető legyen a megcélzott járműkategória egyedeibe. Cél, hogy a közlekedési viszonyoktól függően minimum 5-10%-kal csökkenjen a fosszilis energiafelhasználás. A projekt megoldást kíván adni merev tengelyes és független felfüggesztésű járművek számára is.

Cél az E-mobilitás bővülő elterjedése, a fejlesztések eredményeként olyan technológia és megvalósítás jut felszínre, mely segítségével az E-hajtás pótlólagos beépítésével és hagyományos hajtáshoz való illesztésével hibrid hajtási rendszerűvé válik a jármű.

Jelenleg az alternatív gépjárműhajtás elterjedése lassan halad a piacon. Ezek az alternatív hajtási rendszerek (beleértve az energiatárolás és a töltés problémáit) ár-érték arányban nem vonzók a

piacon. Célunk az, hogy egy kedvezőbb árfekvésű megoldást hozzunk létre, amelyet a Duna Autó saját szakműhelyében tud alkalmazni, így egyfelől a konzorcium hozzájárul az alternatív járművek számának gyarapodásához, másfelől az E-hajtásoknál alkalmazott akkumulátorméret (kapacitás) és töltés problémáját is kezeli.

A projekt eredménye, hogy létrejön egy új technológia, eljárás, mintadarab és annak laboratóriumban és tesztjárműben történő vizsgálata, minősítése.

Vizsgálataink szerint Európában van egy-két olyan gyártó, amelyik „elektromos hajtási kittet” gyárt. Elemezve ezeket négy fő problémát állapítottunk meg.

•          A széleskörű alkalmazás lehetőségét nem biztosítja, hogy különböző járműtípusokhoz (teljesítmény, végsebesség, tömeg, stb.) nem lehet azonos hajtóművet alkalmazni sem energetikai, sem beépítési szempontok miatt.

•          A beépítéshez az alap-hajtásláncot nagymértékben át kell alakítani, ezért az eredmény nem minden esetben éri el a befektetés mértékét. Emiatt nem is terjedt el az ilyen típusú hajtóegységek alkalmazása.

•          A kapható kittek főként személygépjárművekbe építhetők, nagyobb tömegű haszonjárművekhez alkalmatlanok.

•          Nincs olyan megoldási csomag, amelyben lennének merev tengelyhez és független kerékfelfüggesztéshez egyaránt alkalmazható megoldások.

Ezzel szemben a mi megoldásunk nem igényli a járműben meglévő hajtási rendszerének teljes eltávolítását, hanem kiegészíti azt.

Célunk az, hogy a tesztelhető járműbe épített kivitelt létrehozzuk, és a tesztjárművel 10.000 km futásteljesítményt érjünk el.

A konzorciumi tagok együtt végzik az ipari kutatást, amelyen belül kialakul a megtervezhető jogtiszta, újszerű és korszerű hajtóegység. A TRIGON megtervezi a kísérleti hajtóegységet, az Óbudai Egyetem pedig a laboratóriumi tesztberendezést. Mindhárom konzorciumi tag részt vesz a laboratóriumi tesztelésben. Ezt követően a Duna Autó járműbe építi a kísérleti rendszert. A tagok elvégzik a rendszerintegrációt. A tagok vállalt feladataik elvégzésére képesek, ezt korábbi, hasonló jellegű fejlesztéseiknél bizonyították. Az Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kara vesz részt a projektben. A TRIGON mintegy 15 éve alternatív hajtástechnológiák és hajtóegységek kutatás-fejlesztésével foglalkozik és e téren számos találmánnyal rendelkezik. A forgalomban lévő, ill. kapható kishaszonjárművek elsődlegesen konvencionális hajtásúak. Emiatt tervünk az, hogy olyan eljárást és megoldást dolgozunk ki, amelyben új, vagy akár használt járműben is a hajtáslánc átalakítható legyen hibriddé. A megoldásnál figyelembe vettük az árérzékenységet és ezért egy olyan javaslatot dolgoztunk ki, amely elfogadható áron beépíthető a meglévő járműbe. Az eladható volumen mértéke függ az ártól és az átalakítást eredményétől (megtérülésétől). Az elvi megoldást megtaláltuk, most annak fenntartható megvalósítását szeretnénk elérni.

Ez is érdekelhet
Peugeot

40 éves lett a Peugeot 205 és a 205 GTi

A modern klasszikussá vált Peugeot 205 rövid története

Peugeot

A Peugeot SPx koncepció a ma és holnap elektromos robogója lehet

A PEUGEOT SPX KONCEPCIÓ LÁTVÁNYOS ÉS KÖRNYEZETBARÁT FORMÁJA LEHET A KÉTKEREKŰ INGÁZÁSNAK